20 Mart 2013 Çarşamba

Nevruz Bayram mı, Kavga mı?

Üniversiteden çok değerli Azeri bir arkadaşımın attığı mesajla bugün Nevruz Bayramı olduğunu fark ettim. Mesaj aynen şöyleydi. “Güler salam… Necesen? Novruz bayramın mübarek olsun. Sene ve ailene bir ömür boyu xoşbextlik, huzur ve sağlıq arzu edirem. Novruzla ruzi-bereketiniz daim olur inşallah” Hoşuma gitti. Arkadaşımın böyle bir vesileyle 11 yıl sonra beni hatırlamasına gerçekten çok sevindim. Bu arada ilk kez Nevruz Bayramı’mın kutlandığını da söylemem lazım : )

Nevruz ya da Nevruz Bayramı deyince aklınıza ne geliyor? Benim gözümde hemen çocukluğuma dair bir silüet beliriyor. Yakılan ateşin üstünden atlayan erkekler… Bunlardan biri ateşin üzerinden atlayamaz ve yanar. Sonra hastane vs…


Akşam eve geldiğimde haberlerde Nevruz Bayramı nedeniyle yaşanan üzücü olayları gördüğümde açık söyleyeyim kafam karıştı. 


Nevruz Bayramı’nı kimler kutlar? Neden kutlar? Doğduğumdan beri ne ailemde ne de okul hayatım boyunca Nevruz Bayramı’nı kutladığımızı hiç hatırlamıyorum fakat Türk ve İslam dünyasına yönümüzü çevirdiğimizde pek çok millet bu bayramı kutluyor. Kimisi gelenek olarak, kimisi resmi bayram olarak… 

Nevruz’un baharın gelişinin simgesi olduğunu hepimiz biliyoruz. Uzaktan baktığımızda ne kadar hoş, ne kadar sevimli… Bugün İstanbul Üniversitesi’nde PKK’lı öğrencilerin çıkardığı olaylar, Elazığ’da BDP’lilerin Nevruz kutlamalarına ülkücülerin gösterdiği tepki, Cebeci'de çekilen bıçaklar… Ve bilmediğimiz daha bir sürü nahoş olay… Nedir bu tezat?

Böyle bayram mı olur?

 

İşte sorular; Nevruz bu kadar masum bir bayramsa neden her Nevruz’da gazetelere "Olaylı Nevruz", "Nevruz Bayramı Yine Kanlı Bitti"  manşetleri atılıyor? Bu kadar masum bir bayramı neden PKK yanlıları ve BDP’liler sahipleniyor? Türki Cumhuriyetlerde neredeyse kutsal bir bayram haline gelen bu bayramı Türkiyeli Türkler neden gereği gibi kutlamıyor? Ülkücüler Nevruz’a mı karşı, yoksa Kürtlerin yaptığı her şeye mi? Vallahi benim kafam karıştı. Konuyla ilgisi bilgisi olanlar bizi de bilgilendirsin…

Hepinizin Nevruz Bayramı kutlu olsun : ) İyi akşamlar…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıdaki yazıyla ilgili yorumunuzu alayım : )